Bardzo ważne informacje

Deklaracja dostępności

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony Fundusze Małopolska www.fundusze.malopolska.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Zamieszczone na stronie dokumenty mogą nie być w pełni dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
  • Częśc z publikowanych raportów w frmie plików PDF są generowane z systemu Komisji Europejskiej,
  • Brak etykiety kontrolki formularza.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marka Pietrasa - koordynatora do spraw dostępności cyfrowej w Urzędzie - e-mail dostepnosc@umwm.malopolska.pl lub telefonicznie 516 676 510 (SMS).

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Główną siedzibą urzędu jest budynek przy ul. Basztowej 22 w Krakowie. Opis dostępności architektonicznej tego budynku znajdziesz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.

Opisy dostępności architektonicznej pozostałych lokalizacji urzędu zamieściliśmy również na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Opisy mają formę tekstu oraz informacji głosowej w postaci nagrań audio. W budynkach, w których znajdują się punkty recepcji lub Dziennika Podawczego informacji głosowej o rozkładzie pomieszczeń udzielają obecni na miejscu pracownicy. Nad drzwiami zewnętrznymi oraz na parterze budynku przy ul. Racławickiej 56 w Krakowie znajdują się znaczniki głosowe systemu TOTUPOINT. Budynki przez nas użytkowane nie są wyposażone w tyflomapy.

Każde pomieszczenie posiada swój opis w formie wizualnej, jaką jest tabliczka (etykieta) zamieszczana na ścianie obok drzwi, zazwyczaj po stronie klamki. Dodatkowe oznakowanie w alfabecie Braille’a zastosowaliśmy na tabliczkach znajdujących się na ścianie obok drzwi do pomieszczeń zajmowanych przez sekretariaty.

Zapewniamy wstęp do naszych budynków osobom korzystającym z psa asystującego.

W przypadku ogłoszenia ewakuacji w budynkach wykorzystywane są, w zależności od lokalizacji, Dźwiękowy System Ostrzegawczy (DSO), sygnalizacja dźwiękowa lub alarmowa, tuby nagłaśniające i komunikaty głosowe. Ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami opiera się na wsparciu udzielanym przez osoby funkcyjne wyznaczone do ewakuacji, z wykorzystaniem dodatkowego sprzętu (krzesła do ewakuacji, materace), jeśli znajduje się w danej lokalizacji.

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Zapewniamy dostęp do zdalnej usługi tłumacza języka migowego realizowany z poziomu strony internetowej www.malopolska.pl. Możesz samodzielnie wykonać zdalne połączenie z tłumaczem lub skorzystać z tej usługi w siedzibie urzędu, wszędzie tam, gdzie znajdują się odpowiednio wyposażone stanowiska pracy - komputer z kamerą, dostęp do sieci internetowej, mikrofon/głośnik. Usługa dostępna jest we wszystkich lokalizacjach w godzinach pracy urzędu.

Wsparciem w komunikacji dla osób słabosłyszących są pętle indukcyjne znajdujące się w lokalizacjach:

  • przy ul. Wielickiej 72 (budynek B) - Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich oraz sala konferencyjna nr 106,
  • przy ul. Racławickiej 56 (budynek B) – punkt obsługi klienta (parter) oraz sala Sejmiku Województwa Małopolskiego (siódme piętro),
  • przy ul. Basztowej 22 – punkt obsługi klienta (parter),
  • w Lokalnych Punktach Funduszy Europejskich – stanowiska obsługi klienta.
Pozostałe informacje przydatne dla osób z niepełnosprawnością słuchu znajdziesz na stronie z Informacjami dla Głuchych.

Na stronie internetowej Urzędu znajdują się informacje o zakresie działania urzędu przygotowane w Polskim Języku Migowym wraz z plikiem zawierającym ten sam tekst odczytywalny maszynowo oraz w tekście łatwym do czytania i zrozumienia (ETR).

Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami zapewniamy obsługę w formie określonej w tym wniosku.

Jeśli chcesz się skontaktować z departamentem, którego dotyczy twoja sprawa, skorzystaj z informacji teleadresowych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.

Koordynatorzy Dostępności w Urzędzie Marszałkowskim

Marta Zając - koordynator do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej

Telefon: 12 63 03 250
Adres e-mail: Marta.Zajac@umwm.malopolska.pl

Marek Pietras - koordynator do spraw dostępności cyfrowej

Telefon: 12 63 03 502
Telefon komórkowy: 516 676 510 (SMS)
Adres e-mail: Marek.Pietras@umwm.malopolska.pl.

<- STARA ->>>

Wstęp do Deklaracji

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Fundusze Małopolska www.fundusze.malopolska.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2023-05-22.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-06-20.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Niezgodności:

  • Zamieszczone na stronie dokumenty mogą nie być w pełni dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
  • Część z publikowanych raportów w formie plików PDF są generowane z systemu Komisji Europejskiej,
  • Brak etykiety kontrolki formularza.

Oświadczenie sporządzono dnia 2023-05-22.

Data ostatniego przeglądu i aktualizacji 2023-05-22.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:

Marek Pietras - koordynator do spraw dostępności cyfrowej w Urzędzie:

Adres mailowy: dostepnosc@umwm.malopolska.pl
Telefon: 12 63 03 502
Telefon komórkowy: 516 676 510 (SMS).

Uwaga! Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności cyfrowej.

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

Dostępność architektoniczna

Wykaz lokalizacji/budynków użytkowanych przez Urząd:

Kraków:

  1. ul. Racławicka 56 budynek A
  2. ul. Racławicka 56 budynek B
  3. ul. Basztowa 22
  4. ul. Zacisze 5
  5. ul. Zacisze 7
  6. ul. Królewska 57
  7. ul. Wielicka 72 budynek A
  8. ul. Wielicka 72 budynek B
  9. ul. Radziwiłłowska 1

Pozostałe:

  1. Agenda zamiejscowa w Tarnowie, al. Solidarności 5-9
  2. Agenda zamiejscowa w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 52
  3. Agenda zamiejscowa w Oświęcimiu, ul. Górnickiego 1
  4. Agenda zamiejscowa w Nowym Targu, al. 1000-lecia 44
  5. Agenda zamiejscowa w Miechowie, ul. Warszawska 10
  6. Agenda zamiejscowa w Zakopanem, ul. Kościeliska 7
  7. Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Tarnowie, al. Solidarności 5-9
  8. Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Nowym Sączu, ul. Wazów 3
  9. Lokalny Punktu Informacyjny Funduszy Europejskich w Nowym Targu, al. 1000-lecia 44

Charakterystyka poszczególnych budynków uwzględniająca wymagania minimalne dostępności architektonicznej zgodne z art. 6 ustawy z dnia jest 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zamieszczona jest na stronach Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Urzędu.

W każdej z lokalizacji Urzędu znajduje się zewnętrzna tablica informacyjna. Ponadto wewnątrz budynków znajdują się tablice informacyjne wraz z numerami pięter i pokoi zajmowanych przez Urząd. W budynkach wielopiętrowych podobne informacje znajdują się w windach osobowych.W większości lokalizacji na poziomie parteru znajduje się punkt obsługi klienta i/lub portiernia, których pracownicy udzielają informacji nt. rozkładu pomieszczeń w budynku. Informacja głosowa znajduje się również przy opisie dostępności architektonicznej budynków zamieszczonym na stronie BIP Urzędu.

Urząd zapewnia wstęp do budynków osobom korzystającym z psa asystującego.

W przypadku ogłoszenia ewakuacji w budynkach uruchamiane są, w zależności od lokalizacji, Dźwiękowy System Ostrzegawczy (DSO), sygnalizacja dźwiękowa lub alarmowa. W pozostałych lokalizacjach w celu sygnalizacji alarmu wykorzystywane są tuby nagłaśniające i komunikaty głosowe.

We wszystkich lokalizacjach Urzędu ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami opiera się na wsparciu udzielanym przez osoby funkcyjne wyznaczone do ewakuacji w każdej lokalizacji/na każdym piętrze budynku.

W lokalizacjach w Krakowie przy ul. Racławickiej 56, ul. Basztowej 22, ul. Radziwiłłowskiej 1, ul. Wielickiej 72 oraz w Nowym Sączu przy ul. Jagiellońskiej 52 i w Tarnowie przy al. Solidarności 5-9 znajdują się dodatkowo krzesła do ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami.

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Urząd zapewnia usługę tłumacza języka migowego dostępną z poziomu strony internetowej www.malopolska.pl. Klient korzystający z takiej formy komunikacji może samodzielnie wykonać zdalne połączenie z tłumaczem lub skorzystać z tej usługi w siedzibie Urzędu, wszędzie tam, gdzie znajdują się odpowiednio wyposażone stanowiska pracy - komputer z kamerą, dostęp do sieci internetowej, mikrofon/głośnik. Usługa dostępna jest we wszystkich lokalizacjach Urzędu. Oznaczenie usługi tłumacza języka migowego - piktogram migających dłoni - jest umieszczone w punktach obsługi klienta oraz przy sekretariatach w lokalizacjach nie posiadających wyodrębnionych stref obsługi.

Wsparciem w komunikacji dla osób słabosłyszących są pętle indukcyjne znajdujące się w następujących lokalizacjach:

  • przy ul. Wielickiej 72 (budynek B) - Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich oraz sala konferencyjna nr 106,
  • przy ul. Racławickiej 56 (budynek B) – punkt obsługi klienta (parter) oraz sala Sejmiku Województwa Małopolskiego (siódme piętro),
  • przy ul. Basztowej 22 – punkt obsługi klienta (parter),
  • w Lokalnych Punktach Funduszy Europejskich – stanowiska obsługi klienta.

Na stronie internetowej Urzędu znajduje się informacja o zakresie działalności Urzędu w Polskim Języku Migowym oraz plik zawierający ten sam tekst odczytywalny maszynowo.

Na stronie internetowej Urzędu znajduje się informacja o zakresie działalności Urzędu w tekście łatwym do czytania i zrozumienia (ETR).

Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami Urząd zapewnia obsługę w formie określonej w tym wniosku.

W przypadku wniosku dotyczącego obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami w pomieszczeniu zlokalizowanym bezpośrednio przy wejściu do budynku Urzędu pracownik realizujący usługę schodzi do klienta. Wniosek o ten rodzaj obsługi można zgłosić za pośrednictwem portierni, telefonicznie 12 630 33 33 lub za pośrednictwem wiadomości e-mail urzad@umwm.malopolska.pl

Koordynatorzy Dostępności w Urzędzie Marszałkowskim

Marta Zając - koordynator do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej

Telefon: 12 63 03 250
Adres mailowy: Marta.Zajac@umwm.malopolska.pl

Marek Pietras - koordynator do spraw dostępności cyfrowej

Telefon: 12 63 03 502
Telefon komórkowy: 516 676 510 (SMS)
Adres mailowy: Marek.Pietras@umwm.malopolska.pl.

Udostępnij zawartość na FacebookUdostępnij zawartość na TwitterUdostępnij zawartość na Linkedin